Chránené heslom: Postup krok za krokom na pridávanie článkov v CMS

Do CMS sa prihlásiš na adrese domadoma.sk/wp-admin

1.

Klikneš na pridať nový článok.

2.

Vyplníš titulok podľa zadania, URL adresu podľa zadania a podtitulok.

3.

Obsah článku pridáš kliknutím na pridať obsah. Zobrazí sa ponuka predvolených možností. Kliknutím sa pridá do článku prázdny blok. Stránka je vyskladaná z viacerých blokov. Napr. text, obrázok, text, tabuľka a pod.

4.

V tomto bloku treba vyplniť titulok a meta popis. Správnu dĺžku textu indikuje posuvný indikátor. Do položky Focus keyword treba vložiť primárne kľúčové slovo z briefu. Ak v briefe nie je zadefinované, ostane toto pole prázdne.

5.

Úplne na konci treba ešte nastaviť autora článku.

6.

Na lište vpravo treba zaškrtnúť kategóriu podľa briefu.

7.

A nahrať ilustračný obrázok článku, ktorý sa nachádza v adresári spolu s briefom.

8.

Po nahodení článku sú dve možnosti. Buď článok uložiť ako koncept (ostane uložený a nepublikovaný) alebo ak je článok final, nastaviť ho na presný dátum publikovania.

A to je všetko :)

Chránené heslom: Guidelines pre autorov článkov a recenzií

Ako napísať informačný článok, ktorý budú chcieť ľudia čítať?

Dôležité

Vyhýbaj sa tzv. vate, teda obsahu, ktorý neprináša žiadnu pridanú hodnotu pre čitateľa a len vypĺňa počet znakov v článku. Ak nevieš o čo je vata, prečítaj si tento článok, kde je to podrobne vysvetlené. :) http://www.contentcustoms.com/blog/6-tips-avoiding-filler-fluffy-writing-content

Tón článku (Tone of Voice)

Článok by mal byť napísaný ako tzv. “priateľský odborník”, teda napísané tak, ako by som niečo vysvetľoval svojej priateľke, kamarátke.

  • Rozbi článok do logických sekcií, aby sa dal ľahšie čítať. (700 slovný článok by mal mať 3-5 sekcií)
  • Každý článok ma jedno kľúčové slovo, ktoré musí byť v rovnakom tvare v nadpise, podnapise a cca 3-4 krát v texte (idálne v podnapise a priamo v texte prirodzene hneď na začiatku v strede a na konci)
  • Sekundárne kľúčové slová stačia po jednom a môžu byť v podnapise alebo v priamo v texte
  • V nadpise (H2) je buď zhrnutie obsahu v odseku vetou, alebo otázka, na ktorý odsek odpovedá.
  • Jeden odsek nemá mať viac ako tri riadky. Je to kvôli čitateľnosti na stránke.
  • Niektoré vety, ako napr. úvodná veta alebo otázka môže byť v článku aj samostatne.
  • Ilustračné obrázky v článku môžeš nájsť na internete z voľných fotobánk. Vlož ich do článku na presné miesto spolu s popisom k obrázku.

Proces prípravy článku

  1. Napíš krátky dovysvetľujúci popis k nadpisu, ktorý má za úlohu presvedčiť návštevníka začať čítať článok
  2. Napíš článok, ktorý dobre zodpovedá k nadpisu
  3. Napíš meta popis k článku do 160 znakov. Meta popis je text, ktorý sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania v Googlei. Obsahuje kľúčové slovo v tvare 1:1 a jeho cieľom je presvedčiť, aby užívateľ klikol na článok vo výsledkoch vyhľadávania v Googlei
  4. Uploadni článok do google drive zložky.

Štruktúra článku

1. Intro/Začiatok článku

Nie viac ako 50 slov, len jeden odsek, ktorý hneď zaujme čitateľa. (cieľom je zaujať čitateľa a nie hovoriť o zrejmných veciach). Tu platí jednoduchá logika. Ak čitateľ hľadal napr. v Google ako pestovať muškát, nepotrebuje dlhé intro, ako je super, že je leto a v k letu patria muškáty a preto si ukážeme ako pestovať muškáty. Stačí hneď na vec krok za krokom ako pestovať. 

2. Sekcia

Samotný obsah článku.

Referencie:

https://domadoma.sk/sprievodca/zmena-trvaleho-pobytu/

Ako napísať recenziu

Dôležité

Vyhýbaj sa prílišnému “predávaniu” produktov, čo by pôsobilo umelo. Cieľom recenzného článku je pripraviť prehľad najlepších, najpredávanejších produktov na trhu a stručne, neutrálne popísať základné vlastnosti, plusy i mínusy.

Plusy i mínusy ľahko nájdeš na heureka.sk pri konkrétnom produkte v recenziách od reálnych majiteľov daného produktu. Ak sa nejaký bod často opakuje, určite ho zahrň do plusov, mínusov alebo celkovo do textu.

Tón článku (Tone of Voice)

“Priateľský odborník”, teda priateľsky tón, ktorý chce pomôcť čitateľovi, na druhej strane vysoko informačný článok o produktoch

  • Každý článok ma jedno kľúčové slovo, ktoré musí byť v rovnakom tvare v nadpise a cca 4 krát v texte (idálne v podnapise a priamo v texte prirodzene hneď na začiatku v strede a na konci)
  • Sekundárne slová stačia po jednom a môžu byť v podnapise alebo v priamo v texte
  • Všetky nadpisy musia byť H2 bez boldu (heading 2 vo worde)
  • V nadpise (H2) je vždy v tvare “najlepší, najlepšia práčka v pomere cena/výkon + názov produktu”
  • Jeden odsek nemá mať viac ako tri riadky. Je to kvôli čitateľnosti na stránke.
  • Niektoré vety, ako napr. úvodná veta alebo otázka môže byť v článku aj samostatne.

Proces prípravy článku

  1. Napíš článok, ktorý dobre zodpovedá k nadpisu
  2. Priprav jednoduchú tabuľku s porovnaním základných parametrov jednotlivých produktov
  3. Napíš meta popis k článku do 160 znakov. Meta popis je text, ktorý sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania v Googlei. Musí obsahovať kľúčové slovo v tvare 1:1 a jeho cieľom je predať článok, aby užívateľ klikol.
  4. Uploadni článok na google drive do zložky, kde sa nachádza samotný brief spolu s fotkami produktov. Tie môžeš stiahnuť z googleu.

Štruktúra článku

1. Intro/Začiatok článku

Nie viac ako 50 slov, len jeden odsek, ktorý hneď zaujme čitateľa. (cieľom je zaujať čitateľa a nie hovoriť o zrejmých veciach)

2. Porovnávacia tabuľka

Tabuľka s produktami a porovnaním základných parametrov

3. Produkt

Krátky popis k produktu, ktorý vyzdvihne jeho najlepšie prednosti, ale spomenie i jednu negatívnu stránku. Pozitívna vlastnosť má byť napísaná z pohľadu toho, ako mi to vie uľahčiť život, ušetriť čas. Dôležité je vysvetliť konečný benefit pre mňa, nie len technickú vlastnoť. (Príklad ak má silný motor > napíšem, že vďaka silnému motoru môžem pomlieť všetku tvrdú zeleninu)

4. Plusy a mínusy

Vyzdvinúť plusy a mínusy

5. Zhrnutie

Krátky finálny sumár, zhrnutie, jednou dvomi vetami o čom je produkt.

Super, že si sa dostal/a až sem :-)